Dla młodzieży: Odporność na stres z treningiem uważności

Zarządzanie stresem jest jedną z kluczowych umiejętności, które warto, aby młode osoby uczyły się już od najwcześniejszych lat…

Odporność na stres z treningiem uważności dla młodzieży - 5 zajęć online lub stacjonarnie​

Przegrzany mózg, zmęczenie, rywalizacja lub trudne relacje, wymagania i tempo nauki – skuteczne radzenie sobie ze stresem i empatyczna komunikacja są jednymi z kluczowych umiejętności, które warto, aby młode osoby uczyły się już od najwcześniejszych lat. Ostatnimi czasy bardzo popularne stały się treningi regulacji emocji i redukcji stresu oparte na praktykach uważności (mindfulness) i życzliwości (heartfulness) z elementami ćwiczeń, które zapewniają dawkę spokojnego ruchu, ale także wyciszają i uczą skupienia. Uczestników warsztatów nauczymy technik uważnego i świadomego zarządzania emocjami – połączymy dobrodziejstwa medytacji i relaksacji z ruchem oraz treningami uważnej i asertywnej komunikacji.

Każdorazowo młodzież uczestnicząca w warsztatach oprócz wykonywania ćwiczeń mentalnych, uczestniczy w 25-minutowym miktotreningu wzmacniającym mózg i świadome zarządzanie emocjami, wykonując ćwiczenia łączące medytacje, ćwiczenia oddechowe i praktyki uważnego ruchu.

Spotkanie 1

Temat: Wprowadzenie do praktyki mindfulness i zarządzania stresem

  • Co oznacza mindfulness i heartfulness?
  • Jakie są sprawdzone naukowo metody redukcji stresu, poprawy samopoczucia i dobrostanu?
  • Jakie są style radzenia sobie ze stresem i jak  wzmacniać odporność na stres na co dzień? Praktyka spokojnego umysłu oparta na uważności.

 

Spotkanie 2

Temat: Zmieniaj swoje nawyki – poczuj więcej harmonii i spokoju

  • Percepcja – jak spostrzegam stres? Dlaczego każdy z nas może przeżywać stres inaczej?
  • Uczymy się wprowadzać mikro nawyki redukujące stres oparte na uważności.
  • Praktyka uważności w ruchu – odczuwanie harmonii wewnętrznej, redukcji napięć.

 

Spotkanie 3

Temat: Programowanie pozytywnych emocji

  • Zrozumienie swoich potrzeb i emocji – „okno tolerancji na stres”.
  • Zarządzanie emocjami i techniki programowania pozytywnych emocji w oparciu o praktyki uważności i życzliwości w ruchu.
  • Praktyka uważności i życzliwości – nauka bycia w stanie wewnętrznego spokoju, życzliwości, samoakceptacji oraz „bycia dobrym dla siebie”.


Spotkanie 4

Temat: Asertywność i uważna komunikacja

  • Asertywna postawa w budowaniu pozytywnych relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku, wsparciu i docenieniu.
  • Konflikty wzmacniające relacje – Jak rozwiązywać konflikty konstruktywnie, by wspólnie wzrastać w relacji?
  • Elastyczne granice w relacjach z innymi osobami.
  • Empatyczna i uważna komunikacja – ćwiczenia w grupach.
  • Praktyka życzliwości w relacjach z innymi osobami – praktykowanie życzliwości w relacjach z innymi osobami.

 

Spotkanie 5

Temat: Osobisty plan uważnego działania na co dzień

  • Badanie satysfakcji w kluczowych obszarach życia.
  • Diagram pozytywnej zmiany – czyli to, co chcę osiągnąć w kluczowych obszarach mojego życia.
  • Kalendarz codziennych, dobrych praktyk.
 

Prowadząca:

Beata Krzos – psychodietetyczka, trenerka biofeedback, nauczycielka Mindfulness w trakcie certyfikacji oraz instruktorka Qi Gong. Uważność oraz medytację w ruchu praktykuje od dawna, także w trakcie sesji indywidulanych, gdzie uczy swoich pacjentów, jak dbać o dobre samopoczucie, „oczyszczać się” z codziennego stresu i odzyskiwać energię życiową. Ze wspólnych doświadczeń z pacjentami poleca praktyki uważności, ćwiczenia relaksacyjne oparte na oddechu i automasaż, jako sprawdzone sposoby na wyciszenie i zrelaksowanie zarówno ciała, jak i umysłu. Łącząc naturalne metody z biofeedbackiem pomaga przywrócić równowagę wewnętrzną i potencjał samoregulacji.

OPŁATY:

Opłata za warsztaty stacjonarne promocyjna cena do dnia 29 lutego: 700,00 zł

Opłata regularna za warsztaty stacjonarne po 29 lutego: 800,00 zł

Opłata za warsztaty online promocyjna cena do dnia 29 lutego: 380,00 zł

Opłata regularna za warsztaty online po 29 lutego: 590,00 zł

Liczba miejsc ograniczona, o udziale decyduje termin zapisów i zapłaty za warsztaty.

Miejsce warsztatów: Gem Hotel*** ul. Mianowskiego 2B, 51-605 Wrocław, https://gemhotel.pl/ lub online

REGULAMIN zapisów (fragm.):
1. Zapisując się na nasze warsztaty, przyjmujesz do wiadomości, że pisemna rezygnacja z udziału w zajęciach najpóźniej do 30 dni przed rozpoczęciem zajęć upoważnia Cię do otrzymania zwrotu 100% wpłaconej kwoty. W przypadku rezygnacji do 14 dni przed rozpoczęciem zajęć zastrzegamy sobie prawo do zwrotu 50% opłaty. Po tym czasie opłata nie będzie zwracana.
2. W przypadku potrzeby otrzymania faktury, prosimy o przesłanie danych do faktury najpóźniej w dniu wniesienia opłaty. Po tym czasie wystawienie faktury nie będzie możliwe.
Dziękujemy serdecznie za wyrozumiałość i współpracę